AKTIVITI



Di tadika kami , kami menggunakan bahan bantu mengajar yang maujud . Di dalam kelas kanak-kanak berumur 4 tahun . Menunjukkan salah seorang guru kami kaedah nyanyian sebagai menarik minat kanak-kanak untuk belajar .tentang huruf vokal.




Langkah pertama aktiviti ini guru sedang menanyakan kepada kanak-kanak tentang huruf vokal yang mereka tahu. Kami menggunakan kaedah soal jawab untuk menarik perhatian kanak-kanak semasa guru bertanya serta dapat menggalakan kanak-kanak itu bosan.




           Selepas sesi pembelajaran berlaku, guru akan bersoal jawab semula bagi menguji kefahaman kanak-kanak. Di samping itu, dapat meningkatkan perkembangan kognitif kanak-kanak dalam pembelajaran yang diberi oleh guru. Guru juga memberi peneguhan positif untuk meningkatkan prestasi kanak-kanak dari situ dapat bersaing secara sihat bersama rakan-rakan.  


Guru akan memberi peneguhan positif kepada kanak-kanak untuk meningkatkan semangat kanak-kanak untuk berusaha fahami apa yang guru mengajar. Selain itu dapat meningkatkan semangat dalam diri kanak-kanak untuk belajar.







                 Di tadika kami, sebagai pengajaran yang kami adakan, adalah dengan mengajar kanak-kanak mengecam huruf vokal yang terdapat di sekitar bilik darjah. Kanak-kanak juga akan cepat mengenal huruf vokal di samping itu, kanak-kanak dapat mengebut dengan betul.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan