Di
tadika kami , kami menggunakan bahan bantu mengajar yang maujud . Di dalam
kelas kanak-kanak berumur 4 tahun . Menunjukkan salah seorang guru kami kaedah
nyanyian sebagai menarik minat kanak-kanak untuk belajar .tentang huruf vokal.
Langkah
pertama aktiviti ini guru sedang menanyakan kepada kanak-kanak tentang huruf
vokal yang mereka tahu. Kami menggunakan kaedah soal jawab untuk menarik
perhatian kanak-kanak semasa guru bertanya serta dapat menggalakan kanak-kanak
itu bosan.
Selepas
sesi pembelajaran berlaku, guru akan bersoal jawab semula bagi menguji
kefahaman kanak-kanak. Di samping itu, dapat meningkatkan perkembangan kognitif
kanak-kanak dalam pembelajaran yang diberi oleh guru. Guru juga memberi
peneguhan positif untuk meningkatkan prestasi kanak-kanak dari situ dapat
bersaing secara sihat bersama rakan-rakan.
Guru
akan memberi peneguhan positif kepada kanak-kanak untuk meningkatkan semangat
kanak-kanak untuk berusaha fahami apa yang guru mengajar. Selain itu dapat
meningkatkan semangat dalam diri kanak-kanak untuk belajar.
Di tadika kami, sebagai
pengajaran yang kami adakan, adalah dengan mengajar kanak-kanak mengecam huruf
vokal yang terdapat di sekitar bilik darjah. Kanak-kanak juga akan cepat
mengenal huruf vokal di samping itu, kanak-kanak dapat mengebut dengan betul.
Tiada ulasan:
Catat Ulasan